Jak na výlohy obchodů

Možná je teď nejlepší čas na článek o výlohách – období Vánoc. K nim patří kouzelné výlohy a lákání na vytoužené dárky. Moc ráda sleduji obchody a zajímá mě, jak umí pracovat s prostorem a jak se jim daří do obchodu pozvat lidi. Nejvíc se inspiruji při cestování, v tomto roce to byla Francie a Miláno.

Více inspirace a fotografie pro tento moodboard najdete na Pinterestu ZDE

Čeho si všímám? Jaký pocit ve mně vyvolá výloha? Například na Francii mám ráda styl obchodů, nejsou přeplněné, jsou pro mě kouzelné, drží si nějaký standard. Korespondují s domem v kterém je obchod. Ve většině jsou originální, hravé a drží si celkově styl. Nejsou přeplácané, nevkusné, nebo nudné. Portály obchodů drží ráz domu a to je hodně důležité.

V České republice čím dál víc vidím pěkné výlohy, ale stále mi přijde, že v některých částech a u některých typů obchodů se drží takzvaný pro mě porevoluční styl, kde čím víc výrazných barev a víc produktů nebo polepů ve výloze vyhrává. Při tom lze styl obchodu minimálně zkonzultovat s architektem nebo interiérovým designérem. A někdy opravdu stačí málo, nebo ubrat a výsledek bude stát za to.

Jak na výlohu a portál obchodu?

Nejdřív bych popřemýšlela, jakou máte představu o obchodu, teď myslím vizuálně. Jak ve Vašich myšlenkách vypadá Váš vysněný obchod. Před pár lety, myslím, že to byl rok 2016 jsem psala do magazínu Floristika, kde jsem krok po kroku radila, jak najít vhodný obchod pro květinářství a na co si dát pozor při jeho zařizování. Takže možná tyhle články lze někde dohledat, ale taky se můžete inspirovat na mé nástěnce na Pinterestu – Shop windows a pro obchod s květinami na Florist shop.

Zde třeba výloha, kterou jsme navrhovaly s kolegyní Klárou Kosteleckou pro firmu Brokis, která se měla uskutečnit ve Stockist. Světla a jejich instalace jsou náročné. Proto každá instalace výlohy obsahuje většinou nové zapojení elektřiny, které musí být elegantní. Myšlenka této výlohy byla: Výloha by byla instalována na delší dobu a jen by se obměňovala dle vystavených světel. Na zadní panel by se díky kolíkům dal vložit rám s fotografií, police, a dvě zástěny, díky kterým by šla rozdělit výloha na dvě až tři části viz návrh. Každé období by výloha mohla být jiná dle představených světel. Ve výloze by se použil nábytek z obchodu Stockist a tím by bylo vidět, jak světla korespondují s nábytkem.

Společný návrh výlohy s Klárou Kosteleckou pro firmu Brokis.

Kde se také můžete inspirovat mimo cesty v zahraničí? Inspirovat se můžete u velkých značek. Zajděte si do Pařížské ulice v Praze a nechte na sebe působit výlohy. Zde většinou u výloh najdete jednoduchost, vzdušnost a vtip. Zaměříte pozornost jen na pár produktů, nic přeplácaného. Výlohy, které mám opravdu nejraději jsou výlohy obchodů NILA. Celkově koncept této značky s pomalou módou a marketingem mám ráda. U nás na Břevnově v Praze mám ráda výlohu obchodu Na nitce, Cest domů, nebo květinářství Pěkné kvítko. Zde ještě odkaz na výlohu, kterou dělala moje kamarádka Lucie Smyslová pro starší obchod Hugo chodí bos. Pro hračkářství a podzim ideální návrh. Když se zaměříte na výlohy v městech, tak doufám, že začnete brzo objevovat v okolí zajímavé výlohy a všímat si jejich detailů. A pokud vlastníte obchod, tak zde je pár typů, jak na výlohy.

Více inspirace a fotografie pro tento moodboard najdete na Pinterestu ZDE

Portál obchodu

První dojem uděláte jen jednou. Pro obchod to je portál, vstup, výloha a jeho styl. Navazuje portál obchodu se stylem domu? Respektuje měřítko domu? Doplňuje styl domu? Není moc křiklavý? Pokud tyto atributy nesplňuje, poraďte se prosím s architektem. Nemusí se jednat o velký zásah, někdy stačí málo. Respektujte styl domu, ulice nebo náměstí.

Jak na výlohu obchodu

V České republice se setkávám se snahou přeplnit výlohy a dát do nich co nejvíc výrobků, aby se pravděpodobně zvýšila možnost, prodat toho co nejvíc. Pro člověka je plná výloha bez kontextu zmatená. Moc vjemů, moc věcí, tím se zvyšuje pravděpodobnost, že se u výlohy zákazník ani nezastaví a pokud ano, tak stejně nebude vědět na co se dívat dřív. Přeplněnou výlohou se zvyšuje nerozhodnost klienta a větší možnost, že si člověk spíš nic nekoupí než koupí víc produktů. V jednoduchosti a minimalismu je větší síla.

Jak začít s návrhem výlohy?

Nejdříve si ujasněte

  1. 1. Jaké je téma obchodu? – hračkářství, drogérie, knihkupectví….
  2. 2. Jaké bude téma výlohy? – bude se týkat jednoho typu produktu, ročního období, barvě, materiálů?
  3. Vyberte si jeden hlavní výrobek, nebo jen pár produktů a hledejte příběh, linku, jak je ideálně a vtipně spojit dohromady.
  4. 3 . Jaký bude mít styl výloha?
  5. V jakém stylu bude výloha? Může být moderní, minimalistický, a nebo může navozovat příjemné vzpomínky do minulosti. To vyvolá v nakupujícím pocit, že to zná, že je to důvěrné, známe.
  6. 4. Vzdušnost výlohy
  7. Méně znamená více. Výkladní okno nemusí být přeplněné viz můj komentář výše.
  8. 5. Vyvolejte pozornost

Jak? Zde ve výběru fotografií můžete najít inspiraci. Může to být kontrastem barev. Mně se líbí zapojit výrobek do příběhu, aby byl středem výlohy. Upozornil na sebe už z dálky. Zde na fotkách můžete vidět mnoho příkladů.

6. Jak bude výloha koncipována? Můžete zvolit výlohu, která se jen časem bude lehce obměňovat. Koncept zůstane, ale třeba podle typu produktu, nebo ročního období. Cokoliv Vás napadne se obmění.

A na závěr si dejte pár otázek. Má možnost zákazník si uvědomit potřebu zboží? Vystupňuje výloha touhu po zboží a zjednoduší rozhodnutí si zboží zakoupit? Tohle by mohly být kontrolní otázky. Pokud si nebudete jisti, ozvěte se mi a já Vám ráda pomůžu. Kontakt na mě najdete zde.

Architektura je má láska, která mě provází životem a design je má cesta, díky kterému inspiruji k vysněným interiérům. O mně si můžete přečíst zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.